Oversteer – Nadsterowność, czyli sytuacja, w której tylne koła tracą przyczepność, a samochód zaczyna obracać się wokół własnej osi, skręcając bardziej, niż zamierzał kierowca. Może prowadzić do utraty kontroli nad pojazdem.
Rev Limiter – Ogranicznik obrotów, urządzenie, które kontroluje maksymalną liczbę obrotów silnika, aby zapobiec jego uszkodzeniu poprzez nadmierne obciążenie.
Paddock – Obszar na torze wyścigowym, gdzie zespoły mają swoje garaże i gdzie przygotowują samochody do wyścigu. Często jest to miejsce spotkań mechaników, kierowców i innych członków zespołów.
Traction Control – System kontroli trakcji, który zapobiega utracie przyczepności kół napędowych, zmniejszając moc przekazywaną na koła w przypadku wykrycia poślizgu. Pomaga to kierowcy utrzymać kontrolę nad samochodem w trudnych warunkach.
Drag – Opór aerodynamiczny, siła przeciwna do kierunku ruchu pojazdu, spowodowana przepływem powietrza wokół samochodu. Wpływa na prędkość maksymalną i zużycie paliwa.
Safety Car – Samochód bezpieczeństwa, pojawiający się na torze w sytuacjach awaryjnych (np. wypadek, złe warunki pogodowe) w celu spowolnienia tempa wyścigu i zapewnienia bezpieczeństwa kierowców oraz pracowników toru.
Brake Fade – Zjawisko osłabienia skuteczności hamulców, które może wystąpić w wyniku przegrzania układu hamulcowego podczas intensywnej jazdy. Powoduje, że hamulce stają się mniej efektywne i wydłuża się droga hamowania.
Qualifying – Kwalifikacje, sesja przed wyścigiem, podczas której kierowcy starają się uzyskać jak najlepszy czas okrążenia. Wyniki kwalifikacji decydują o pozycji startowej na starcie wyścigu.
Tyre Degradation – Degradacja opon, czyli stopniowe zużycie opon podczas wyścigu, które wpływa na ich przyczepność i wydajność. Zarządzanie degradacją opon jest kluczowe dla strategii wyścigowej.
KERS (Kinetic Energy Recovery System) – System odzyskiwania energii kinetycznej, technologia stosowana w wyścigach, która pozwala na magazynowanie energii wytwarzanej podczas hamowania i jej późniejsze wykorzystanie w celu zwiększenia mocy silnika.