11 czerwca 2024

Po piątkowym rozpoczęciu wydarzenia oraz sobotnim przemarszu uczestników, przyszła kolej na pierwsze przejazdy testowe. Treningi podzielono na dwie trzygodzinne sesje: poranną i popołudniową.

Podczas pierwszej sesji Toyota Gazoo Racing osiągnęła najlepszy czas. Załoga z numerem 7 pokonała okrążenie toru Circuit de la Sarthe w 3:28,467. W kategorii LMP2 prowadził zespół IDEC Sport, mający czas gorszy o prawie 8,5 sekundy. W klasie LMGT3 niespodziewanie dwa najlepsze czasy należały do Akkodis ASP Team. Samochód z numerem 78 był blisko przełamania bariery czterech minut.

Ekipa AF Corse z numerem 83 zajęła piątą pozycję, tracąc 1,265 sekundy. Robert Kubica spędził 55 minut na torze, kończąc 13 okrążeń. Zespół Inter Europol Competition z numerem 34 zajął czwarte miejsce w klasyfikacji prototypów, a Kuba Śmiechowski nie brał udziału w jeździe. W drugiej sesji najszybsze były dwa samochody Porsche Penske Motorsport, które poprawiły czas Toyoty o 1,560 i 1,325 sekundy. United Autosports z numerem 22 uzyskał czas 3:34,704, lepszy od porannego o prawie 2,5 sekundy. Tym razem Akkodis ASP Team zamykał stawkę, a najszybszy był zespół TF Sport z numerem 82. Chevrolet Corvette był jednym z trzech samochodów, które pokonały barierę czterech minut.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

SPONSORZY

SILESIA SINT 2025 Wszelkie Prawa Zastrzeżone Projekt & Realizacja Strony www Katowice