26 maja 2021
Kategoria “LE MANS” PROTOTYPE 1 składa się:
- „LE MANS” PROTOTYPE 1 Hybrid: wykorzystujący system odzyskiwania energii kinetycznej ( ERS – Energy Recovery System).
- „LE MANS” PROTOTYPE 1: bez systemu odzyskiwania energii kinetycznej, przeznaczony tylko dla prywatnych, niezależnych zespołów.
Kategoria LMP1 Private Team jest przeznaczony tylko dla prywatnych, niezależnych zespołów. Oznacza to że nie podlegają one żadnemu z oficjalnych producentów samochodów, oraz nie korzystają z rozwiązań technicznych które dostarczane są w całości przez wspomnianych producentów. Poszczególne części dostarczane są przez różnych producentów, którzy oprócz rozwiązań technicznych wspomagają zespół w sprawach handlowych. Podkreślić należy że każde wsparcie dotyczące dostaw układów jezdnych ( w tym systemu kontroli trakcji) jest surowo zabronione przez federację.
Charakterystyka bolidów:
- Silnik – Dopuszczone są różne rozwiązania oferowane przez poszczególnych dostawców/producentów o ile spełniają następujące wymagania:
- Dozwolone są silniki benzynowe oraz silniki Diesla czterosuwowe lub z wysokoprężnymi tłokami.
- Nie ma żadnych wymagań co do pojemności skokowej silnika w samochodach LMP1-Hybrid/
- Natomiast w kategorii LMP1 pojemność skokowa silnika nie może przekraczać 5500 cm3
- Każdy zgłoszony samochód, może w sezonie wykorzystać maksymalnie 5 silników.
- Kategoria kierowców
- Dopuszczalna jest „Brązowa” klasa kierowców ( klasa amatorska).
- Minimalna Waga
- 878 kg dla LMP1 – Hybrid
- 833 kg dla LMP1
- Wymiary techniczne:
- Rozstaw osi: nie ma większych wymagań pod warunkiem że jest on identyczny jak zarejestrowany w formularzu homologacji.
- Długość całkowita: maksymalne 4650 mm.
- Zwis przedni : ograniczony do 1000 mm.
- Zwis tylni: ograniczony 750 mm.
- Całkowita szerokość: maksymalnie 1900 mm i minimum 1800 mm.
- Wysokość: żadna część nadwozia nie może znajdować się wyżej niż 1050 mm nad powierzchnią odniesienia.
- Pomiar Przepływu Paliwa
- Wymagany jest montaż homologowanego czujnika „mierników przepływów paliwa” który bezpośrednio mierzy przepływ przez przewód zasilający silnik w paliwo. Przez tego typu pomiar możliwe jest obliczenie całkowitego zużycia paliwa.
- Energia na okrążenie
- Jest to całkowita ilość energii zawartej w masie paliwa, która przydzielona jest na jedno okrążenie.
- Współczynnik Technologii Paliwowej
- Współczynnik Technologii Paliwowej jest funkcja stosunku wydajności oleju napędowego do wydajności silnika bolidu. Natomiast współczynnik technologii K jest funkcja ciężaru zespołu napędowego i benzyny oraz opcji ERS ( Energy Recovery System). Czynniki te stosuje się do obliczenia relacji występującą pomiędzy energią wytworzoną z paliwa i jego przepływem chwilowym.