26 maja 2021

Kategoria “LE MANS” PROTOTYPE 1 składa się:

 

  • „LE MANS” PROTOTYPE 1 Hybrid: wykorzystujący system odzyskiwania energii kinetycznej ( ERS – Energy Recovery System).
  • „LE MANS” PROTOTYPE 1: bez systemu odzyskiwania energii kinetycznej, przeznaczony tylko dla prywatnych, niezależnych zespołów.

Kategoria LMP1 Private Team jest przeznaczony tylko dla prywatnych, niezależnych zespołów. Oznacza to że nie podlegają one żadnemu z oficjalnych producentów samochodów, oraz nie korzystają  z rozwiązań technicznych które dostarczane są w całości przez wspomnianych producentów. Poszczególne części dostarczane są przez różnych producentów, którzy oprócz rozwiązań technicznych wspomagają zespół w sprawach handlowych. Podkreślić należy że każde wsparcie dotyczące dostaw układów jezdnych ( w tym systemu kontroli trakcji) jest surowo zabronione przez federację.

Charakterystyka bolidów:

 

  1. Silnik – Dopuszczone są różne rozwiązania oferowane przez poszczególnych dostawców/producentów o ile spełniają następujące wymagania:
  • Dozwolone są silniki benzynowe oraz silniki Diesla czterosuwowe lub z wysokoprężnymi tłokami.
  • Nie ma żadnych wymagań co do pojemności skokowej silnika w samochodach LMP1-Hybrid/
  • Natomiast w kategorii LMP1 pojemność skokowa silnika nie może przekraczać 5500 cm3
  • Każdy zgłoszony samochód, może w sezonie wykorzystać maksymalnie 5 silników.

 

  1. Kategoria kierowców
  • Dopuszczalna jest „Brązowa” klasa kierowców ( klasa amatorska).

 

  1. Minimalna Waga
  • 878 kg dla LMP1 – Hybrid
  • 833 kg dla LMP1

 

  1. Wymiary techniczne:

 

  • Rozstaw osi: nie ma większych wymagań pod warunkiem że jest on identyczny jak zarejestrowany w formularzu homologacji.
  • Długość całkowita: maksymalne 4650 mm.
  • Zwis przedni : ograniczony do 1000 mm.
  • Zwis tylni: ograniczony 750 mm.
  • Całkowita szerokość: maksymalnie 1900 mm i minimum 1800 mm.
  • Wysokość: żadna część nadwozia nie może znajdować się wyżej niż 1050 mm nad powierzchnią odniesienia.

 

  1. Pomiar Przepływu Paliwa

 

  • Wymagany jest montaż homologowanego czujnika „mierników przepływów paliwa” który bezpośrednio mierzy przepływ przez przewód zasilający silnik w paliwo. Przez tego typu pomiar możliwe jest obliczenie całkowitego zużycia paliwa.

 

  1. Energia na okrążenie

 

  • Jest to całkowita ilość energii zawartej w masie paliwa, która przydzielona jest na jedno okrążenie.

 

  1. Współczynnik Technologii Paliwowej

 

  • Współczynnik Technologii Paliwowej jest funkcja stosunku wydajności oleju napędowego do wydajności silnika bolidu. Natomiast współczynnik technologii K jest funkcja ciężaru zespołu napędowego i benzyny oraz opcji ERS ( Energy Recovery System). Czynniki te stosuje się do obliczenia relacji występującą pomiędzy energią wytworzoną z paliwa i jego przepływem chwilowym.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

SPONSORZY

SILESIA SINT 2025 Wszelkie Prawa Zastrzeżone Projekt & Realizacja Strony www Katowice